Didžiausias Dviaukštis Autobusas – „Neoplan Jumbocruiser“
„Neoplan Jumbocruiser“ yra autobusas, kuris paliko neabejotiną ženklą transporto istorijoje. Nors techniškai jis nebėra didžiausias pasaulio autobusas – šis titulas 2016 metais atiteko „Volvo Gran Artic 300“, galinčiam talpinti net 300 keleivių, „Jumbocruiser“ išsiskiria unikaliomis savybėmis. Tai dviaukštis autobusas, kurio keleiviai galėjo mėgautis patogumu sėdėdami, o ne stovėdami.
Šis autobusų milžinas buvo pristatytas 1975 metais Hanoveryje ir iš karto sulaukė didelio susidomėjimo. Su 18 metrų ilgio, 2,5 metrų pločio ir 4 metrų aukščio matmenimis, „Neoplan Jumbocruiser“ tapo didžiausiu dviaukščiu autobusu pasaulyje, o tai patvirtino ir „Guinness“ rekordų knyga. Tačiau verta paminėti, kad „Neoplan“ niekada nesiruošė gaminti šių autobusų masinei gamybai – jie buvo skirti tik individualiems užsakymams.
Šio autobuso konstrukcija kėlė ne vieną techninį iššūkį. „Jumbocruiser“ turi keturias ašis ir yra laikomas autobusu su priekaba, nes jis gali lankstytis perpus. Pirmieji 10 iš 11 pagamintų autobusų turėjo dyzelinius variklius, esančius autobuso viduryje, kas apribojo galimybę patekti į galinę dalį, todėl joje buvo įrengti barai ir tualetai.
Be to, klientai, užsisakydami „Jumbocruiser“, galėjo pritaikyti autobuso charakteristikas pagal savo poreikius. Pavyzdžiui, devintasis autobusas, sukurtas 1983 metais, buvo pritaikytas Japonijos rinkai, todėl jo vairas buvo dešinėje pusėje, o aukštis buvo sumažintas 20 cm.
Nors „Neoplan Jumbocruiser“ yra didžiausias autobusas pagal naudingą plotą, jis galėjo turėti iki 144 sėdynių, tačiau praktiškai nė vienas pirkėjas nenorėjo tokio didelio modelio. Nuo 1975 iki 1992 metų „Neoplan“ pagamino 11 šių autobusų, kurie dažniausiai buvo naudojami aukščiausios klasės tarptautiniams reisams.
Vis dėlto, laikui bėgant, dviem autobusams buvo suteikta nauja paskirtis – jie virto didžiuliais nameliais ant ratų, o kiti buvo pritaikyti renginiams. Vienas iš jų tapo muzikos grupės „The Kelly Family“ turų autobusu.
„Neoplan Jumbocruiser“ šiandien yra simbolis, lyginamas su „Airbus A380“ – didelis ir įspūdingas, tačiau jau nebe praktiškas šiuolaikinėje transporto sistemoje. Nors „Volvo Gran Artic 300“ ir kiti miestų autobusai gali talpinti daugiau keleivių, „Neoplan Jumbocruiser“ vis tiek išlieka legendiniu autobusu, kurio istorija vis dar jaudina transporto entuziastus.